چگونه امنیت سایت را ازایش دهیم؟

ارائه مطالب در خصوص پرداخت الکترونیک بر بستر وب و شبکه های اجتماعی

چگونه امنیت سایت را ازایش دهیم؟

۲ بازديد
بسیاری از کارهای روزمره ما در دنیای امروزی به خریدهای اینترنتی و آنلاین و... از طریق اینترنت وابسته است. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید اگر در این نوع فضا، امنیتی برای پرداخت‌های آنلاین وجود نداشته باشد چه مشکلاتی رخ می‌دهد؟ در دنیای مجازی برای بیشتر شدن امنیت سایت یا کسب‌وکار خود و اطلاعات مشتریانتان چه راهکارهایی سراغ دارید؟

برای جلوگیری از حملات سایبری و سوءاستفاده افراد از پرداخت مشتریان شما، بهتر است قبل از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی مناسب راهکارهایی را برای افزایش امنیت سایت بشناسید. به همین دلیل مرور این مقاله تا انتها برای شما جهت آشنایی با راهکارهای افزایش امنیت سایت با ما همراه شوید.

امنیت سایت اینترنتی
برای اینکه خریدهای آنلاین افراد از سایت ها بیشتر شود، باید برای امنیت سایت‌ها اقدامات زیادی انجام داد. نصب نرم‌افزارهای امنیتی روی سایت، استفاده از پسوردهایی قوی و... از جمله اقدامات اولیه برای آماده‌سازی فروشگاهی آنلاین است.
با راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی در زمان انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی دقت کنید تا ایمن‌ترین درگاه را برای سایت خود بگیرید. فراموش نکنید که امنیت سایت شما همیشه از بیرون تهدید نمی‌شود و گاهی شما با یک کم‌کاری یا حذف فایلی و... امنیت را دچار مشکل می‌کنید.

آشنایی با راهکارهای افزایش امنیت سایت

انتخاب هاست امن
ابتدا هاست امنی برای سایت خود انتخاب کنید. هر چقدر در توان دارید تمهیدات لازم را برای امنیت سایتتان فراهم کنید. اگر هاستی که انتخاب می‌کنید به‌خوبی مدیریت نشود و نتواند خدمات مناسبی ارائه دهد، نمی‌توانید انتظار امنیت از سایت داشته باشید.

راه‌اندازی گواهی امنیتی SSL روی سایت
برای حفظ امنیت سایت اینترنتی و اطلاعات کاربران استفاده از گواهی امنیتی SSL یکی از راه‌های خوب است. مخاطب احساس امنیت بیشتری با دیدن نشانی سایتی که دارای SSL دارد و می‌داند که این گواهی می‌تواند از اطلاعات ورودی و خروجی سایت محافظت کند.

استفاده از یک آنتی‌ویروس و فایروال قدرتمند
احتمال اینکه دچار مشکلی شوید زمانی که شما سیستم‌عامل، نرم‌افزار معتبر و یک آنتی‌ویروس و فایروال قدرتمند دارید تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

دریافت سیستم مدیریت محتوا از منبع اصلی
اگر شما از اصل افزونه‌ها و قالب‌های آنها استفاده نکنید، امنیت دریافت افزونه‌ها برای تمامی سایت‌ها به خطر خواهد افتاد. با داشتن افزونه‌های اصل امنیت سایت‌های وردپرسی و دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا بیشتر خواهد شد. احتمال تأثیر انواع بدافزارها، اسپمرها و... با استفاده نکردن از منابع غیر اصل کم می‌شود.

استفاده از پایگاه داده امن
یک پایگاه داده ناامن، در هر سایتی کمک می‌کند تا در معرض هک و حملات سایبری قرار بگیرید. بهتر است اطلاعاتی از مشتریان که به آنها نیاز دارید را ذخیره کنید. بهترین راه‌حل برای حفظ اطلاعات مشتریان استفاده از فضاهای ذخیره‌ای ابری است و می‌توانید به‌راحتی لیستی از آنها تهیه کرده و از آنها استفاده کنید.

استفاده از درگاه پرداخت امن
امنیت تراکنش‌ها در پرداخت‌های آنلاین بسیار اهمیت دارند و به همین دلیل باید از درگاه پرداخت امن که امنیت بالایی دارند برای کسب‌وکارتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که به طور معمول کسب‌وکارهای کوچک بیشتر در معرض سوءاستفاده قرار دارند و بنابراین باید تمهیدات لازم مانند استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی معتبر و امنی را فراموش نکنید.
با استفاده از درگاه پرداخت معتبر در صورت بروز مشکلی در کمترین زمان می‌توانید آنها را رفع کنید. درگاه پرداخت امن سیزپی به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت بیزینس خود را انجام دهید و با دادن راهکارهای نوین خدمات پرداخت به شما در تمامی مراحل پرداخت کنارتان خواهد بود.

و در پایان
این نکات امنیتی را تست کنید. در این مقاله با هم چند راهکار ساده که به امنیت سایت را بررسی کردیم. در وهله اول از امنیت کامل فضای سایتتان مطمئن شوید. شرکت سیزپی با داشتن مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک می‌تواند درگاه پرداخت امنی با داشتن خدماتی مانند لینک پرداخت، فاکتور فروش و... ارائه دهد.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.