بهترین درگاه برای کسب و کارها را می‌شناسید؟

ارائه مطالب در خصوص پرداخت الکترونیک بر بستر وب و شبکه های اجتماعی

بهترین درگاه برای کسب و کارها را می‌شناسید؟

۴ بازديد


 این روزها با گسترش دنیای کسب‌وکارهای آنلاین و دسترسی آسان‌تر به اینترنت، با عبارت درگاه پرداخت اینترنتی آشناتر از گذشته هستیم. با استفاده از اینترنت بدون محدودیت زمانی و جغرافیایی و طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان خریدوفروش آنلاین وجود دارد.

درگاه پرداخت اینترنتی؛ پایانه‌ای است که با قادر ساختن فروشگاه‌های اینترنتی، مؤسسات و سازمان‌ها برای پذیرش کارت‌های بانکی همانند پلی میان فروشگاه‌های اینترنتی، مشتریان و شبکه پرداخت الکترونیک عمل کرده و امکان ردوبدل کردن اطلاعات پرداخت اینترنتی را به‌صورت برخط فراهم می‌کند.

درگاه‌های پرداخت اینترنتی منجر به کوتاه‌تر شدن چشمگیر زنجیره تأمین شدند. در گذشته جهت تکمیل درخواست خرید غیرحضوری و پرداخت وجه آن باید به خودپردازها یا اینترنت بانک و تلفن همراه بانک مراجعه می‌شد؛ ولی حالا با پیشرفت زیرساخت‌ها و بهبود فرایندها، مشتری می‌تواند در همان سایت فروشگاه اینترنتی نسبت به پرداخت وجه کالا یا خدمات اقدام کند. شما میدانید برای درخواست و دریافت درگاه پرداخت از کجا باید شروع و اقدام کرد؟

در رسیدن به پاسخ این سوال با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

درگاه پرداخت چیست؟

 درخواست درگاه پرداخت اینترنتی نیز همچون سایر روال‌ها دستخوش تغییرات فراوانی شده است. در گذشته‌ای نه‌چندان دور (تا همین دو سال پیش) متقاضیان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی چاره‌ای جز مراجعه به بانک‌ها یا ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت نداشتند.

 مراجعه مستقیم به بانک مساوی با الزام افتتاح حساب نزد بانک ارائه‌دهنده درگاه پرداخت بود. این تازه اول کار بود! در مراجعه اول با لیست بلند بالایی از مدارک موردنیاز روبرو بودید که ممکن است هر کسب‌وکاری نداشته باشد. مانند تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه و... اما راستی اگر کسب‌وکاری خانگی بود باید چه می‌کرد؟

در اینجا بانک مرکزی با هوشیاری کامل وارد میدان شده و در جهت تسهیل دریافت درگاه پرداخت، الزامات پرداخت‌یاری را تهیه کرد. در حال حاضر شرکت‌هایی تحت عنوان پرداخت‌یار شکل گرفته‌اند که با عقد تفاهم‌نامه با بانک مرکزی به ارائه درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب‌وکارها می‌پردازند. شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی از پرداخت‌یار؟ پرداخت‌یارها طبق الزامات بانک مرکزی باید نسبت به احراز هویت متقاضیان درگاه پرداخت اینترنتی اقدام کنند. این احراز هویت پنج‌گانه شامل احراز هویت شامل اطلاعات هویتی، احراز اطلاعات موقعیتی، احراز اطلاعات ثبتی، احراز اطلاعات حساب بانکی متقاضی و اطلاعات مربوط به بستر ارائه خدمات مشتمل بر تارگاه، برنامه کاربردی و نظایر آن. با این شرایط هر فردی با هر میزان دانشی می‌تواند نسبت به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی اقدام کند.

 

 بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

 با افزایش رقابت فی‌مابین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و پرداخت‌یارها، لزوم ارائه امکانات و خدماتی منحصربه‌فرد به‌گونه‌ای که مشتری را ترغیب به استفاده از آن درگاه نماید امری ضروری می‌رسد. پس در این بازار رقابتی کدام پرداخت‌یار را انتخاب کنیم؟ ما به شما درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را توصیه می‌کنیم. چرا سیزپی درگاه پرداخت بهتری است؟

 شکی در این نیست که داشتن تجربه و سابقه کاری در حوزه پرداخت یکی از دلایل برتری شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت می‌تواند باشد. سیزپی به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هلدینگ پیشگامان فناوری اطلاعات است. این هلدینگ بیش از یک دهه است که در زمینه تولید نرم‌افزارهای بانکداری و پرداخت الکترونیک فعالیت می‌کند و توانسته است در این سال‌ها راهکارها و خدمات ارزنده‌ای در حوزه پرداخت و بانکی ارائه کند. باتکیه‌بر همین تجربه و بهره‌گیری از خدمات مشاوره بزرگان صنعت بانکداری کشور، به ارائه درگاه پرداخت اینترنتی نیز مبادرت می‌ورزد.

 

درگاه پرداخت سیزپی

 سیزپی طی دو سال فعالیت توانست با سرعتی بی‌سابقه خدمات و امکانات خود را به‌روز کند و افزون بر آنچه به طور معمول توسط رقبا ارائه می‌شود، امکاناتی خاص و به‌روز را ارائه نماید. درگاه پرداخت عادی و درگاه پرداخت اختصاصی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود ارائه می‌شود.

سوئچینگ هوشمند خدمتی بی‌نظیر از پرداخت‌یاری سیزپی است اتفاقی که در بین pspها شاهد آن نخواهیم بود. در سیزپی تراکنش‌ها به‌صورت خودکار بین درگاه‌های مختلف توزیع می‌شوند و مبنای توزیع آنها کیفیت پاسخ‌دهی درگاه پرداخت است.

فاکتور آنلاین یا صورت‌حساب آنلاین، قابلیت به روزی است که با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و تحت‌تأثیر قرار دادن زندگی‌ها شکل گرفت. فلسفه فاکتور آنلاین که جایگزین مناسبی برای دستگاه کارتخوان سیار است این است که کسب‌وکارها بتوانند به‌جای دستگاه کارت‌خوان برای دریافت پول از فاکتور آنلاین استفاده کرده و بعد از دریافت وجه نسبت به ارسال سفارش اقدام کنند. فراهم‌سازی زمینه اتصال فروشگاه‌های اینستاگرام و کسب‌وکارهای فعال در تلگرام به درگاه پرداخت چیزی بود که طی سال ۹۸ اجرایی شد. کسب‌وکارهای اینستاگرامی بدون نیاز به داشتن وب سایت توانستند پیج خود را به درگاه پرداخت شاپرکی متصل کنند اتفاقی که باعث ایجاد انقلاب در بین کسب‌وکارهای خرد شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.