کد مالیاتی برای کسب‌وکارها چه مزیتی دارد؟

ارائه مطالب در خصوص پرداخت الکترونیک بر بستر وب و شبکه های اجتماعی

کد مالیاتی برای کسب‌وکارها چه مزیتی دارد؟

۸ بازديد

 هر کسب‌وکاری دیریازود باید کد مالیاتی بگیرد، در غیر این صورت بعد از گذشت مدتی با رقم بالایی از مالیات روبه‌رو می‌شود که پرداخت آن بسیار سخت است. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید که دستگاه کارت‌خوان دارید یا برای رفاه مشتریانتان سایت راه‌اندازی کرده‌اید و درگاه پرداخت دارید، به طور حتم کد مالیاتی نیز گرفته‌اید.

 برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی و دستگاه پوز، داشتن کد مالیاتی یکی از گزینه‌های اصلی این راه است. داشتن این کد برای جلوگیری از پول‌شویی و شناسایی مشمولین پرداخت مالیات است. برای اینکه به طور مفصل با مزیت‌های کد مالیاتی آشنا شوید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 کد مالیاتی چیست؟

 برای انجام راحت تر پرداخت ها و معاملات، شماره شناسایی ۱۲ رقمی به‌صورت انحصاری و منحصربه‌فرد به نام کد مالیاتی به افراد داده می‌شود. تمام صاحبان مشاغلی که از درگاه پرداخت یا دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌کنند ملزم به دریافت کد مالیاتی هستند تا سازمان مالیات بتواند روی عملکرد مالی آنها و البته دارایی‌هایشان به‌صورت قانونی نظارت داشته باشد.

 بر طبق قانون از سال ۱۳۹۹ تمامی مشاغل برای استفاده از ابزارهای خدمات پرداخت باید کد مالیاتی دریافت کنند.

 

 مزیت استفاده از کد مالیاتی چیست؟

 سازمان مالیات اهدافی در زمان تصویب قانون برای دریافت کد مالیات مزیت‌هایی برشمرده است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

  • جلوگیری از پول‌شویی
  • مبارزه با فرار مالیاتی
  • مبارزه با تخلفات مالی
  • تأمین درآمد و تأمین خدمات و امکانات عمومی در جامعه
  • دریافت کد مالیاتی کسب‌وکارها در گزارش‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی
  • افزایش اعتبار مشاغل
  • امکان دریافت تسهیلات مالی و...

 

 افزایش اعتبار در چارچوب قانونمندی

 زمانی که صاحبان کسب‌وکارها در چارچوب قانون کد مالیاتی دریافت کنند، نشان‌دهنده اعتبار کسب‌وکار آنها بوده و سبب جلب‌اعتماد عمومی می‌شود.

 

 امکان دریافت تسهیلات مالی

 برای دریافت تسهیلات مالی، وام‌ها و... صاحب هر کسب‌وکاری به کد مالیاتی نیاز دارد. زمانی که کد مالیاتی داشته باشید شما به‌عنوان دارنده فعالیتی معتبر و شناخته شده، شناسایی می‌شوید.

 

 استفاده از امکانات عمومی و ارائه خدمات بهتر

 کسب‌وکارها با دریافت کد مالیاتی در استفاده از امکانات عمومی و خدمات دولت راحت‌تر هستند و در واقع نفع می‌برند.

 

 قابلیت رقابت‌پذیری

 دریافت کد مالیاتی از سمت کسب‌وکارها نشان‌دهنده پایبندی به قوانین مالیاتی است. این کار اعتبار شما را افزایش داده و سبب تداوم آن نیز می‌شود. داشتن اعتبار در زمان رقابت برای جلب مشتری کمک بزرگی است و باعث جلب‌اعتماد مشتریان و همکاران شما خواهد شد.

 

 محاسبه بهتر حقوق و دستمزد کارکنان

 با کمک کد مالیاتی کسب‌وکارها می‌توانید حقوق و دستمزد کارکنان را محاسبه کنید. برای ارتقای روابط و تعاملات بین کارفرما و کارکنان مالیات مندرج بر حقوق را می‌توانید به صورت قانونی و شفاف پرداخت کنید.

 

معایب دریافت کد مالیاتی برای کسب‌وکارها

 حتی اگر شما درگاه پرداخت اینترنتی نداشته باشید برای داشتن کارت‌خوان که این روزها به دلیل آنکه پول نقد در دست مردم نیست، باید کد مالیاتی دریافت کنید. دریافت این کد ممکن است با معایبی مانند تأثیر بر سودآوری و نقدینگی باعث محدودیت منابع مالی داشته باشد.

 

 جمع‌بندی

 و در پایان بهتر است بدانید ثبت‌نام کد مالیاتی هزینه‌ای ندارد و رایگان انجام می‌شود. فراموش نکنید که داشتن کد مالیاتی برای افرادی که می‌خواهند محصولات و خدمات خود را از طریق درگاه پرداخت و دستگاه پوز دریافت ارائه کنند یک امر ضروری است.

 سیزپی نیز در کمترین زمان به شما کمک می‌کند تا درگاه پرداخت بگیرید. افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.