استفاده از فاکتور آنلاین برای بیزینس‌های مدرن

ارائه مطالب در خصوص پرداخت الکترونیک بر بستر وب و شبکه های اجتماعی

استفاده از فاکتور آنلاین برای بیزینس‌های مدرن

۱ بازديد



زمانی که اسم از فاکتور در زمان خریدوفروش به میان می‌آید، افراد فقط به یاد رسیدی ساده که قیمت کالاهای خریداری شده را نشان می‌دهد، می‌افتند. درصورتی‌که فاکتور یک رسید ساده برای نشان دادن قیمت کالا نیست. با دادن فاکتور به مشتری نشان می‌دهید که عملیات فروش بسیار حرفه‌ای و درست به پایان رسیده است و با این نوع خداحافظی حرفه‌ای، نام برند شما ماندگارتر از هر زمان دیگری خواهد شد.

 تنها دغدغه و تمرکز شما تولید محصولات باکیفیت یا ارائه سرویس رقابتی در بازار است تا کسب‌وکارتان موفق شود؛ اما وصول مطالبات یا بهتر است بگوییم روند صدور فاکتور و پرداخت‌های مشتریان نیز به همان اندازه مهم و جدی است؛ چراکه پرداخت به‌موقع فاکتورها می‌تواند چرخ کسب‌وکارتان را به‌راحتی بچرخاند.

 امروزه فاکتورها همان فرمت ساده تأیید شده وزارت دارایی را ندارند یا فقط یک برگه فیزیکی نیستند و رنگ و فرم حرفه‌ای‌تر پیدا کرده‌اند. شما از فاکتور آنلاین چیزی می‌دانید؟ بعد از رواج خریدهای اینترنتی و پرداخت مبالغ آنها از طریق درگاه پرداخت آن هم به‌صورت آنلاین، فاکتوری به‌صورت آنلاین می‌توانید ارائه دهید که دقیق‌تر و کاربردی‌تر از فاکتورهای سنتی است.

 با ارائه فاکتور آنلاین در خریدهای غیرحضوری کمک می‌کنید تا مشتری بتواند روند ارسال، پیگیری و وصول مطالبات را پیگیری کند. در این مقاله می‌خواهیم به‌صورت دقیق‌تر به معرفی ویژگی‌های فاکتور آنلاین بپردازیم برای اطلاع از این ویژگی‌ها پیشنهاد می‌کنیم، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 فاکتور آنلاین چیست؟

 سندی که بعد از اتمام خرید مشتری گواهی اقلامی است که خریداری شده و به تفکیک واریزی‌ها و... در آن مشخص می‌شوند.

 

 ویژگی های فاکتور آنلاین

ارائه این نوع فاکتور ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

 درج اطلاعات تماس

 ممکن است بعد از خرید مشتری برای رفع مشکلاتی یا حتی مطرح کردن سؤالی بخواهد با شما تماس بگیرد. همیشه در فاکتورهای آنلاین شماره تماس دقیق در اختیار مشتریان قرار دهید. شماره تماس، ایمیل، نشانی کامل پستی و... همگی به خواست شما می‌توانند در فاکتورهای آنلاین درج شوند.

 

 درج کد سفارش یا کد کالا و خدمات

 اگر شما کسب‌وکاری آنلاین دارید و مشتریان شما از درگاه پرداخت، واریزی انجام می‌دهند استفاده از فاکتور آنلاین برای شما مزایای زیادی خواهد داشت. در زمان ارسال فاکتور آنلاین درج کد خدمات یا محصول را فراموش نکنید.

 کد محصولات خلاصه‌ای از توضیحات لازم از طرف شما برای مشتریان است. شما باید توضیحات صحیح و دقیقی دربارۀ نوع خدمات و محصولات خود به مشتریان ارائه دهید و این توضیحات می‌توانند در یک کد خلاصه شوند.

 

 پیگیری حرفه‌ای

 با ارسال فاکتور آنلاین مشتری را رها نکنید. پیگیری رضایت مشتری بسیار مهم است. این بخش باید توسط روابط‌عمومی قوی شما انجام شود. با استفاده از فاکتور آنلاین، میتوانید پیگیری فاکتورها را هوشمندتر، آسان‌تر و دقیق‌تر از نیروی انسانی انجام دهید.

 اگر حجم فاکتوری که باید روزانه آنها را صادر کنید، زیاد است و نمی‌توانید از روش‌های سنتی استفاده کنید بهتر است از روش مدرن یعنی استفاده از فاکتور آنلاین کمک بگیرید.

 با استفاده از فاکتور آنلاین می‌توانید به‌راحتی در لحظه از تعداد فاکتورهای در انتظار پرداخت هستند یا فاکتورهایی که پرداخت شده‌اند باخبر شوید. با این روش راحت‌تر می‌توانید برای کار خود برنامه‌ریزی کرده و تصمیم‌گیری کنید.

 

 استفاده از یادداشت در فاکتور

 نوشتن توضیحات و یادداشت برای مشتری در صورت لزوم، کار بسیار مفیدی است که در فاکتور آنلاین این کار را می‌توانید به‌راحتی انجام دهید. شما می‌توانید با پیام تشکر در سند که به دست مشتری می‌رسد، مشتری را به برندتان وفادار کنید. توجه داشته باشید که بهتر است به‌جای استفاده از ادبیات خشک رایج فاکتورها، از عبارت، کلمات ساده و خودمانی استفاده کنید.

 ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان، مأموریت کلی کسب‌وکار شماست و بهتر است این ارتباط در تمامی مراحل با مشتری حفظ شود.

 

 درج لوگو

 شما می‌توانید در فاکتور آنلاین هم لوگوی خود را درج کنید؛ اما این کار اغراق‌آمیز و متفاوت، لازم و البته جایز نیست. شما باید تمام ابعاد را در نظر بگیرید. به طور مثال حواستان به نوع قالب، نحوه طراحی، رنگ‌بندی، شعار یا عبارات اصلی و... باشد.

 از این نکات کوچک به‌راحتی عبور نکنید تا بتوانید به طور درستی پیام تجاری خود را منتقل کرده و برندتان را محبوب کنید.

 از کنار این عناصر کوچک اما اثربخش به‌سادگی نگذرید. گسترش پیام تجاری، افزایش تعامل مشتریان و فروش شما، با همین اشکال به‌ظاهر ساده، اما مهم رقم می‌خورد.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 توضیحات دقیق محصول

 در فاکتورهای ارسالی سعی کنید همه‌چیز را به‌طور دقیق شرح دهید. توضیحات کم و مبهم مشتری را دچار مشکل می‌کند و مجبور می‌شود تا برای رفع ابهام سؤال بپرسد. بهتر است مشتری درک دقیقی از ماهیت خرید خود داشته باشد جزئیات و توضیحات دقیقی در صدور فاکتور آنلاین بدهید.

 

 آسان کردن پرداخت

 برای اینکه بتوانید فاکتور آنلاین دقیقی ارسال کنید باید حواستان به انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی مناسب باشد. شما باید تلاش کنید تا همه‌چیز ساده و راحت در اختیار مشتری قرار بگیرد. با ایجاد بستر راحت درگاه پرداخت مشتری فقط با یک کلیک می‌تواند وجه را انتقال دهد.

 

 و در پایان

 در این مقاله با ویژگی‌های استفاده از فاکتور آنلاین آشنا شدید. در زمان انتخاب درگاه پرداخت دقت داشته باشید که درگاه پرداختی شما قادر است چه امکاناتی را در اختیار شما می‌دهد. به طور مثال سرویس‌های پرداخت و دریافت پول درگاه پرداخت سیزپی کمک می‌کند تا شما مدیریت خوبی روی پرداختی‌ها داشته باشید. با استفاده از اتصال فاکتور آنلاین به سرویس دریافت پول کار شما را بیش‌ازپیش را سریع و آسان می‌کند.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت درگاه پرداخت سیزپی با ما در ارتباط باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.