شناخت هزینه‌های پنهان درگاه پرداخت

ارائه مطالب در خصوص پرداخت الکترونیک بر بستر وب و شبکه های اجتماعی

شناخت هزینه‌های پنهان درگاه پرداخت

۴ بازديد


 در دورانی که ما زندگی می‌کنیم تقریباً اکثر کارهای روزمره تمام افراد به‌صورت الکترونیکی و اینترنتی شده است. در این میان نیز استفاده از درگاه پرداخت نیز امری اجتناب‌ناپذیر است. درگاه پرداخت اینترنتی به دلیل امنیت سهولت و سرعت انجام تراکنش‌ها و کمک به انجام شدن فرایند خرید اینترنتی در میان مردم محبوبیت ویژه‌ای دارد.

 کسب‌وکارهایی که از درگاه پرداخت معتبری برای پرداخت مشتریان خود استفاده می‌کنند هزینه‌های متفاوتی را بابت این کار می‌پردازند. هزینه‌های پنهانی نیز برای استفاده و نگه‌داری از درگاه‌های پرداخت وجود دارند که همه با آنها آشنایی ندارند. اگر شما نیز صاحب کسب‌وکار اینترنتی هستید برای اطلاع از هزینه‌های پنهان درگاه‌های پرداخت بهتر است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 هزینه درگاه پرداخت

 همان‌طور که حتماً می‌دانید دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد که عبارت‌اند از درگاه پرداخت واسط و درگاه پرداخت مستقیم. اما مدت‌زمان کمی است که درگاه پرداخت واسط به شرکتی ارائه نمی‌شود و همه کسب‌وکارها موظف به استفاده از درگاه پرداخت مستقیم هستند. برای اطلاع از هزینه‌های پنهان درگاه پرداخت با ادامه این مقاله همراه ما شوید.

 

 هزینه تراکنش

 اطلاع دارید که انجام هر تراکنش شامل هزینه می‌شود و در درگاه‌های مختلف این هزینه را از پیش اعلام کرده و باتوجه‌به نوع تراکنش، نوع کارت و... درصد کارمزد متفاوت است.

 

 هزینه خدمات مازاد

 در پنل مدیریتی درگاه پرداخت اینترنتی که در اختیار مشتری است امکان فعال شدن خدمات مازاد کاربردی وجود دارد که با استفاده از آنها باید هزینه‌هایی مازادی را بپردازید. این خدمات باتوجه‌به نوع آنها هزینه‌های متفاوتی را برای شما به همراه خواهند داشت.

 

 کارمزد تسویه درگاه پرداخت اینترنتی

 بابت انجام عملیات تسویه حساب با صاحب کسب‌وکار، کارمزدی در نظر گرفته می‌شود که جزو هزینه‌های آشکار درگاه پرداخت محسوب می‌شود. این هزینه به طور معمول از روی هر تراکنش به صورت ثابت در نظر گرفته می‌شود و بابت خدماتی مانند امنیت و رفع خطای تراکنش، پشتیبانی، سرویس دهی به مشتریان و... است.

 

 هزینه‌های پنهان درگاه پرداخت

 علاوه بر هزینه‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم به طور معمول درگاه‌های پرداخت شامل هزینه‌های متفاوت دیگری هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

 هزینه‌های پنهان شامل هزینه‌هایی می‌شوند که برای مشتریان قابل‌مشاهده نیستند و به شکل غیرمستقیم بر پرداخت می‌شوند.

 

 هزینه پیاده‌سازی درگاه

 بعد از انتخاب درگاه پرداخت مناسب برای سایت و کسب‌وکارتان، کار پیاده‌سازی درگاه پرداخت شامل هزینه‌هایی می‌شود که ممکن است در وهله اول به چشم نیاید. برای پیاده‌سازی درگاه پرداخت اگر به کمک فرد متخصصی نیاز داشته باشید باید هزینه‌های جانبی آن را نیز پرداخت کنید.

 

 تسویه با فاصله زمانی

 در درگاه‌های پرداخت مختلف روش تسویه متفاوت است و گاهی درگاه‌های پرداخت خدمات تسویه آنی ندارند و عملیات تسویه با تأخیر انجام می‌شود. روش تسویه باید از قبل قرارداد بررسی شود؛ زیرا در این صورت با دیرکرد تسویه نوعی هزینه برای فروشندگان به وجود می‌آورد و البته تسویه‌های آنی نیز شامل کارمزد می‌شوند.

 اگرچه باید به این نکته نیز توجه داشت که تسویه آنی نیز دارای کارمزد خواهد بود.

 

 هزینه دریافت اینماد

 برای دریافت درگاه‌های پرداخت، گرفتن اینماد یکی از ضروریات قانونی موردنیاز است. برای این کار باید یک‌سری مراحل را پشت سر بگذارید هزینه‌هایی نیز در این راه بکنید که چندان به چشم نمی‌آیند.

 

 مالیات

 برای گرفتن درگاه پرداخت بعد از دریافت اینماد باید برای گرفتن کد مالیاتی اقدام کنید. امروزه چه درگاه پرداخت داشته باشید یا دستگاه پوز و چه کارت به کارت پول جابه‌جا کنید اگر از مبلغ اعلام بانک مرکزی بیشتر باشد شامل مالیات خواهید شد.

 پس جای نگرانی برای دریافت کد مالیاتی جهت درگاه پرداخت نیست. انجام هر کسب‌وکاری و نقل‌وانتقال پول از هر طریقی می‌تواند شامل مالیات شود.

 

 پایداری پایین درگاه

 افزایش فروش، هدف اصلی پذیرندگان از دریافت درگاه پرداخت است. چراکه داشتن درگاه پرداخت امکان پرداختی مشتریان را ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل پایداری و ثبات درگاه پرداخت بسیار اهمیت دارد. درگاه پرداخت باید بتواند در مواقع لزوم از تراکنش‌ها پشتیبانی کند پشتیبانی موفق می‌تواند در صورت بروز تراکنش‌های ناموفق روبه‌رو در کمترین زمان آنها را ردیابی کرده و رفع کند. در غیر این صورت مشتری خرید را رها کرده و برای خرید باز نمی‌گردد.

 

 تجربه کاربری نامطلوب

 پرداخت مناسب کمک می‌کند تا مشتری تجربه خوشایندی از خرید داشته باشد و در نهایت به افزایش فروش می‌انجامد. ضعف فنی درگاه پرداخت این فرایند را با اختلال مواجه می‌کند و سبب تجربه کاربری نامطلوب می‌شود و بر میزان فروش اثر منفی می‌گذارد.

 

 و در پایان

 درگاه پرداخت اینترنتی دارای هزینه‌هایی مانند هزینه تعمیر و نگهداری سیستم، به‌روزرسانی سیستم، امنیت و حفاظت اطلاعات، پشتیبانی و خدمات مشتریان و... نیز می‌شود.

 ما در این قسمت برای انتخابی درست و همیشگی درگاه پرداخت سیزپی را معرفی می‌کنیم. اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی یک فروشگاه مجازی هستید در انتخاب مهم‌ترین بخش سایت یعنی درگاه پرداخت اینترنتی هوشمندانه عمل کنید. انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی ازآن‌جهت مهم است که درست کار نکردن آن منجر به ترک سایت توسط مشتری و در نتیجه از دست دادن فروش می‌شود از طرف دیگر پایداری و عملکرد صحیح درگاه پرداخت به تکرار خرید منجر می‌شود چیزی که آینده کسب‌وکار را شکل می‌دهد.

 افتتاح حساب کاربری در درگاه پرداخت سیزپی برای همه کسب‌وکارها رایگان است و برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارا است. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 با ما در تماس باشید.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.